Сучасного автомобіліста литими дисками зовсім не здивуєш. А ще декілька десятиліть тому таке колесо міг дозволити собі далеко не кожний із-за високої їх ціни. Однак прогрес дозволив збільшити їх кількість, зробивши більш доступними. Більше того, вони вже стали витісняти традиційні «штамповки».
А ось як роблять легкосплавні диски відомо далеко не всім. Сьогодні ми вам розкриємо секрет та допоможемо зрозуміти за рахунок чого такий вид дискової продукції має багато особливостей:
- легкість, що сприятливо впливає на навантаження підвіски та витрати палива;
- більш привабливі;
- мають великий модельний ряд.
Як роблять литі диски, розбираємося разом з менеджером «АвтоДискиUA»
Вже сама назва говорить про те, що для виготовлення таких коліс використовують метод лиття. В якості матеріалів використовують сплави алюмінію та магнію, які і дозволяють створювати колесо більш стійке до механічних пошкоджень.
Сам виробничий процес починається з болванок алюмінію та магнію, який беруть в потрібній пропорції. Їх закладають в піч та нагрівають до температури 600 – 700 градусів. Розколений метал заливають в підготовлені форми, по зовнішньому вигляду відповідно готовому виробу.
Після чого їх опускають у воду для надання жорсткості. Однак для остаточної жорсткості виріб нагрівають ще декілька разів до температури 150 – 200 градусів та дають охолонути на відкритому повітрі.
Далі виріб обточують на спеціальному стенді, надаючи колесу естетичну привабливість. Важливо, що таке виробництво практично без відходів.
А ось якщо говорити про те, як роблять ковані диски, то технічно їх назва не зовсім точна. Правильніше було б сказати, що колесо виготовлено методом об’ємної штамповки з використанням закритих матриць.
Варто відмітити, що кована дискова продукція є дальнім родичом деяких деталей літаків, так як використовуються ті ж технології, що і при виготовлені окремих елементів конструкцій планерів.