Процедура випробування колісних дисків в процесі виготовлення

Для виявлення якості колісного диску багато заводів-виробників під час виробництва проводять різні випробування, які сміливо можна назвати стандартними. Мова йде про наступні процедури:

  • Проведення аналізу матеріалу на хімічному рівні та механічних характеристик використовуваного матеріалу;
  • Проведення випробувань на згині при кручені;
  • Випробування під час качання;
  • Випробування дисків на удар (навантаження на колісний диск);
  • Стійкість до процесів корозії та негативного впливу навколишнього середовища.

А тепер давайте кожний з пунктів розглянемо більш детально.

Хімічний аналіз використовуваного матеріалу для колісних дисків

Перший крок, за допомогою якого можна визначити ступінь відповідності показників використовуваного сплаву характеристикам, які заявляє виробник по відношенню до матеріалу, є аналіз хімічного составу металу. Аналізуючи саме метал із колісного диску, визначається хімічний склад, а також механічні властивості, які найбільш важливі:

  • Опір матеріалу при максимальному навантаженні;
  • Максимально допустиме навантаження при згинанні та зломі;
  • Допустимий відсоток розтягування.

Проведення випробувань на згинання в процесі кручення

випробування на згинання

Даний тип випробувань вважається найбільш критичним, так як під час нього досліджується максимально допустиме навантаження на колісний диск при повороті. Тут важливо, щоб колесо могло витримати допустиму кількість циклів, середній показник який дорівнює 1800.

Розрахунок проводиться в найгірших умовах використання виробу з урахуванням максимально можливого рівня навантаження. В процесі випробування до уваги також приймають вагу автомобіля при максимально можливому його завантаженні, розмір та тип обраної покришки, виліт диску та його PCD.

Позитивним результатом можна назвати ті, після яких був проведений повний цикл обертання і не було утворено жодної тріщини.

Випробування виробу при качані

випробування при коченні

В цьому випадку виробник створює стандартні або критичні умови використання колісних дисків. Для цього стимулюють максимальне завантаження транспортного засобу на визначеній відстані (приблизно 1800 кілометрів) та швидкості (в межах 60 – 80 км/ч).

Під час цього виду випробування можна зрозуміти, чого взагалі можна очікувати від колісного диску використовуючи його в тих або інших умовах. На основі отриманої інформації, визначаючи недоліки, як матеріалу, так і самої конструкції. Їх негайно усувають. Все це дозволяє значно повисити безпеку колеса.

В цьому випадку колісний диск разом з покришкою притискають до барабану, проводячи чіткі розрахунки навантаження. Це дозволяє з імітувати качання колеса по дорожньому покриттю. Позитивними результатами тестування можна вважати при умові, що було пройдена задана відстань і на виробі не утворилась навіть невеличка тріщина.

Випробування дисків колісних на удар

навантаження на диск

При проведенні цього випробування можна дізнатись саме той найбільш хвилюючий момент для кожного автомобіліста – навантаження на диск. Зверніть увагу, що тут мова йде не про максимальне завантаження автомобіля, а про те, яке навантаження на автомобільний диск в кілограмах на один сантиметр квадратний в момент удару.

Під час цього випробування виробник імітує удар колеса автомобіля про перешкоду. Це дозволяє визначити стійкість, як колісного ободу, так і інших ділянок виробу до удару.

Для проведення випробування колеса з покришкою встановлюють під кутом 13 градусів (відповідно до нормативів R124) скидають вантаж з передчасно розрахованим номіналом. Позитивним результатом можна назвати у випадку відсутності повного злому та втрати тиску в гумі.

Випробування матеріалу для колісного диску на предмет корозії

колісний диск на предмет корозії

Під час цього випробування визначають якість верхнього шару,антикорозійні характеристики, завдяки яким виробник гарантує збереження зовнішнього вигляду тривалий період.

Також завдяки цьому випробуванню можна визначити ступінь збереження матеріалу від негативного впливу навколишнього середовища та процесів старіння. До речі, останній фактор є однією з причин руйнування колеса.

Для проведення випробування з передчасно обробленою поверхнею піддають механічним пошкодженням (нанесення насічок, ударів щебня) характерним під час експлуатації. Тест проводять на протязі визначеного часу – 384 годин.

Після того, як минуло 192 години не повинно на випробуваному зразку виникнути ніяких ознак корозії. А по завершенню випробувань іржа не повинна функціонально впливати на колісний диск та елементи кріплення.

Кожний виробник якісних легкосплавних дисків в обов’язково надає гарантії на свій виріб, перед цим провівши вище перераховані випробування. Саме в зв’язку з тим, що автомобільне колесо є доволі важливим елементом транспортного засобу відносно безпеки і були прийняті у багатьох країнах різні закони та директиви.

Їх задача – це забезпечення кінцевого споживача змінити ці компоненти на автомобілі без нанесення шкоди.

21 березня 2017
Введіть Ваше ім'я і номер телефону. Наш оператор зв'яжеться з Вами в найкоротші терміни.
замовити
Замовити
Интернет-магазин шин и дисков
г. Харьков, ул.Морозова 13-б оф.614 время работы: пн. - сб. 9 - 18 61000 Украина, Харьков
+38 (057) 766-36-47, +38 (068) 777-19-08, +38 (099) 777-19-08 [email protected]